Nisa HEBAT
Hari ni rasa nak membebel sangat-sangat. Tataw sebab ape. Tapi lately ni life aku mcm kalerful la plak. Macam-macam jadik. Rasa seronok ada, rasa annoying gler ada, rasa menggelabah cm sial pon ada. Hahahahhaaa. Pelbagai menda aku nk cter hari nih. So, post kali ni mmg agak panjang dan berterabur ye reader2 ku sekalian.

Haaaa 2 3 hari ni aku ada terpikir2 satu perkara. Biasak lah, time2 jiwa kacau (erk!) ni, mst asek nk pk pasal hati, perasaan, jiwa, emosi, rindu, sayang, benci, xsuka, nafsu serakah (hahhaaha) dan yang sewaktu dengannya. Korang kan, pernah x pk, kadang-kadang kita rasa nk jmp org tuh hari2, tapi jarang sekali bertemu kecuali dirancang. Dan orang yang kita tanak jmp, slalu nye la haiiii kte jmp, smp tahap rasa nk bagi penerajang naruto kat die. Dan itulah yang terjadi!

Biasak la, aku yang gedik ni mst terasa nk jmp Mr. A ak
u hari2. Namun, sesungguhnya aku TAK PERNAH lak terjumpa die kat faculty atau celah mana2. Tak pernah ok. Bukan aku je, Ceh ngn Anis pon xpenah jmp die gak. Sampai ktorg konfius die ni student ke x! hahahhaa

Tapi orang yang aku xde la terasa nak jmp sangat atau xde intention lgsg yang aku jmp! Yang aku tggu2 Mr. A, tapi hari ni A lain byk kot aku terselisih/jmp. Pertamanya, masa tengah gantung banner ISBA (sila lihat di depan fac, terima kasih pada zaty sbb tlg design), first2 aku jmp ex-rumet masa part 1, yakni Ana. Sempat jugak la ktorg mengumpat wpon ana dah lewat masuk kelas. Dan aku juga berjaya memaksa Ana menderma pd aku RM5. (kelas ktorg DIWAJIBKAN mengumpul derma RM100 seorang ok). Lama x jmp Ana, rasa rindu nk bgomol2 ngn kamu cm dulu!

Keduanya, terselisih lak ngn Alfred. Si kacak dan tinggi ini (dia suka paksa saya
puji dia! hahahha) kelihatannya sungguh rushing. Mungkin ada test dan berat membawa toyol2 di dalam beg. Ngaaaaaa. Then, sementara tggu Ain gemok pulangkan pendrive aku, nampak lak Alfaiz dan Albesi. (gedik aku rasa skang).

Seterusnya, time nak balik, kuar dari pintu kat foyer biz, terselisih ngn Abg Zec la plak. Oh! Sungguh! Mengapakah! Tapi, xde hal lah, selisih je, bkn aku nk mtk sign die. Hahahahaha. Tapi, time selisih tu plak, si Ainun sebok nye la haiiii tny kat aku macam2. Secebis dialog ainun; 'wehhh aku kenai dia nih...dak merketing kan? sapa nama dia? zul ka? awat jadi lagu ni? eksiden ka?'. Nun, yg hang dok tny kat aku pasai paa.... Hang igt aku ni bini dia kaaaa... Secebis juga jawapan aku; 'main futsal'. Fullstop.

Naik bas, smp padang kawad, turun bas, jalan g kat kereta, aku terperasan akan seseorang. Dia! Oh! Tapi bukan Mr. A yang aku tergedik2 nk jmp tu. Tapi, dia! Yang aku tak penah terpikir akan terjumpa lagi! Izwan! Economist part 5. Kenal masa part S
AF part 1. Abes SAF part 1 (dia part 3), xjmp dah. Part 2, aku selisih gak ngn dia, sekali. Tegur gitu2 je. Kini, part 3 jmp lagi! Dia bawak kelisa juga! Hahaha. Aku tgk dia, dia tgk aku. Masing2 muka confused. Nak tegur takot. Haaaaa harap2 sem dpn jmp lg lah ye.... ;)

Oh, selain itu hari ni jmp gak Oopet gedik. Dia sempat kutuk2 aku lagik. Tak paham knp Oopet gedik suka kutuk aku. Tapi aku pon ske kutuk die gak. Rasa puas! Perghhhh!!! Oopet keji lagi hina ok! Haktuihhhh! Haaahahaha

Dan kini di rumah, tertanya2 mengapakah Aira tidak pulang ke sini lagi.... B
erbahagiakah die di Kepong sana smp xigt bahawasanya die study kat Shah Alam ni ha... Sila pulang dengan membawa extension wire ye Aira Azalea ku sayang....

Huh, begitulah, kadang2 ape yg kita xterfikir slalu terjadi kan? Jmp o
rang tu la, ni la, xnk jmp la, bla bla bla.... Dan kadang2 ape yang kita harapkan xdapat, dan yang kita xharapkan lgsg, suddenly je muncul! Ngehhh

Buktinya, aku disaman! Memang xsangka u ollsss! Kejadian ni bukan la hari ni, tapi khamis mggu lps. Pas kelas islamic financial planning, hati riang nk bbuka puasa, tgk2 dapat saman. Nak mencarut pon xkuasa nyahhhh... Saman. Perghhh. Aku terasa tewas ngn pakgad! 1st time dapat saman. Atas kesalahan?

i) meletak kenderaan di tempat yang dikhaskan utk staf
ii) tiada sticker sesi 2009/10

iii) pelajar parking di padang kawad


Rasa nak marah ada, rasa malas nk marah ada, xde nk rasa ape2
pon ada. Mixed up!! Bak kata Zaty la, kalu pasal sticker tu, pak gad sila la pegi padang kawad, bersepah kot kete yg pkai sticker cm aku. Kejadah nk tukar2. Aku baru wat sticker tu masa short kos hari tu pe... Haish... Pastu kesalahan pertama dan ketiga bukan ke sama je maksud nya? Alahai stakat parking kat kenanga tu, ape la sgt. Ramai lagi kete lain pak gad leh saman....

Bukti.

So, ikut saman tu, kena g bhgn keselamatan sok, settlekan. Gayanya mcm aku x g je. Yela, kuliah dan koko yg wajib pon aku slalu skip, ni kan lak nk ke 'bahagian keselamatan'? Dari membuatkan duit aku xselamat, baik aku dok umah, tdo dengan selamatnya je. Hahahha. Tambah2 pegi situ bukan ada attendance pon... Ngeh!

So, hari ni xde plan ape2. Nak bukak puasa tataw ngn sape, katne. Oh ye, ckp pasal bukak puasa, kecik ati ngn Hamie sekarang! Janji palsu nk bbuka ngn aku la ko! Merajok ok!! Ko, mentang2 rmai ppuan skang, ko tabur janji2 palsu je ngn aku kan. Cis! Pasal ko la, kelmarin aku bbuka mkn megi. Sedey sekarang!! Sila pujuk aku, harap maklum. ;p

Sekarang, banyak kerja perlu buat sebenarnya. BEL nk present jumaat ni, aku xsiap introduction lg, test PD lagi, proposal utk seminar PD, baju pon xbasu
h lg, kete pon kotor, dah lama xcuci, test financial planning, keje2 publisiti untuk majlis bbuka puasa ISBA rabu depan, kena wat poster, banner lagi, segala bagai nk design, then monolog utk teater yang dah bkurun aku tangguhkan. Haishhhhhh.... Bz ok, dat y la lately ni sms/kol yang masuk aku xlayan sgt. Harap maklum.

Tapi, dalam kesibukan ini, aku tak pernah gagal untuk melakukan perkara2 lagho dan membuang masa dengan jayanya. On9 kalo bleh nak 24/7. Pastu merayau xhengat. Tu yang sampai klcc sana, lepak gombak semalam dua, merayau sana sini. Haihhhh. 3 hari berturut2 ktorg shopping, pergi sana sini segala bagai. Heeeee. Best pon ada. Maklumlah, buang duit samapi ratus ratus ratus ratus dalam masa 3 hari je... Fuh! Ni, dah beberapa mlm berturut2, lepak kat hall depan bilik ni, menyanyi bertiga. Dari lagu raya, tradisional, lagu lama2, rock kapak, dangdut, suma lengkap! Pakej! Hiksss. Saya seronok ok!

xde kena mengena, tp sgt hepi ngn diorg ;)

-sementara menanti waktu berbuka tiba-

Pizza again. Jonnys bila ha budak2?!

gadis2 saya! ;)

Lepas bbuka, suma berat ngn dosa. Mdm T & Mdm S ok. Hahaha

FCUK

KLCC-cari kasut berjam2, last2 beli seluar je. ngeh!

Ok, mengantuk sekarang. Nak tdo. Azam hari ni, nak stady PDngn siapkan BEL. Tgk lah cmne nnt. Kita hanya merancang, tuhan yang menentukan.... Aku xmampu menghalang andainya segenap susuk tubuh aku enggan menunaikan azam itu. Ngeeeeee ;p

Mood sekarang : BENCINTA+Seloka Hari Raya.
1 Response
  1. Anonymous Says:

    haish..s0nok2 bce bl0g k0, jd sdeyh tbe nk ngis pn iyer..dgr lgu raye ni ha...uwaaaaa, nk blek!