Nisa HEBAT
Lately, life aku dah macam xtentu hala. Xlah bermakna aku sedang dihanyutkan arus2 kesesatan. Aku cuma perlukan ketenangan yang telah hilang. Kedamaian yang diragut secara tiba2...

Entah kenapa secara tiba2 berduyun2 masalah datang. Berebut2 memeluk aku. Dan aku dah xberkudrat lagi hendak menyepak2 segala masalah ini.


Sememangnya wujud manusia yang lebih gemar menyusahkan hidup orang lain untuk menyenangkan hidup sendiri. Yang separuh atau sangat langsung xsedar, bahawa ada manusia yang tercungap-cungap nk mampos untuk tolong dia. Tapi die bagaikan seekor binatang yang perlu dilakukan proses menyamak andai tersentuh.


Memang manusia sering xsedar ape yang dia lakukan. Sering bertindak sesuka hati tanpa memikirkan hati orang lain yang menggelegak dengan tindakan die. Ada juga manusia yang kita berikan tongkat untuk die berjalan, tp bila dia boleh berlari, dia pukul kita balik dengan tongkat tuh. Sungguh selfish.
Sungguh bodoh. Sungguh xberotak. Lahanat.

Dan Shah Alam membuatkan aku terjumpa manusia yang gemar memalatkan keadaan. Yang di mana aku berusaha membuatkan kehidupan orang lain selesa, wpon dia bukan siapa2 pada aku, tetapi die balas dengan tindakan bodoh lagi hina dia. Yang menyusahkan serata alam.


Aku pon xfaham kenapa wujud manusia ni di sekitar hidup aku. Manusia yang berlagak pandai tapi rupanya hanya pandai berkata2. Aku xpernah buat ape2 kesalahan dengan dia. Tak pernah aku kacau hidup dia, sebaliknya aku tolong dan aku cuba ikut kehendak dia. Tapi dia manusia yang xreti berterima kasih dan mungkin juga xsedar bahawa tuhan tu adil.

Lagi membuatkan aku sakit apabila die menyembur masalah2 ini kala aku sedang sibuk dengan asgmnt dan kerja yang segala bagai. Apa yang dia harapkan? Aku menghadap muka dia dan menyembah2 meminta dia terus sebumbung ngn aku? Haktuih! Ko pegi berambos lagi bagus.

Aku tidaklah sekejam mana. Dan hati aku pon tidak lah busuk. Tapi aku akan menjadi benci bila ada manusia yang bersusah payah buat palat ngn aku. Sekali aku dah benci tuh, maaf lah. Dengar nama pon aku tanak. Kalau boleh aku nk ludah2 je. Lahanat. Dan hanya orang yang bersalah je melarikan diri kan~

Aku tidak pernah meminta apa2 balasan atas ape segala2nya. Cukuplah sekadar jangan memeningkan kepala aku dan tidak perlu bersusah payah meminta aku mencarut. Aku paling BENCI itu semua. Bila aku bagi air, disimbahnya aku dengan lumpur. Keji.


Ingatlah manusia, what goes around comes around. Hari ni kau buat aku, sok lusa orang buat kat kau plak. Sekarang ni, tuhan bayar cash.


Remember!
Labels: edit post
1 Response
  1. ueki Says:

    waa sbar2
    stiap yg brlaku mst ada hikmah

    sbar k nisa