Nisa HEBAT
Kesibukan membataskan aku utk bercengkerama di blog sendiri. Sekarang ada banyak masa sampai aku rasa wujud pembaziran waktu di sini. Ah!

Ok, rmai yang tanya pe la yang aku sibukkan. Erm, biasa la macam2 event. Bermula dari karnival sukan (yang menyebabkan aku menjadi gelap), department week, modul dan lain-lain lagi. Kalau hanya sebgai peserta, myb x bz macam ni. Tapi buat kerja2 utk organized event tu la yang buat life aku mcm xberapa teratur. Di samping kesibukan ber'event', asgmnt juga tanpa segan silu mengetuk sanubari disertai dengan test. Pasrah je la....

Dan ke'bz'an ni jugak membuatkan aku lebih kenal dunia. Kenal manusia. Manusia yang berwarna-warni sikap nya. Ouhhhhh....

Sesetengah manusia xmampu untuk menerima kritikan, sedangkan dalam masa yang sama dia sendiri dok mengutuk orang x abes. Memperkecil2kan orang lain... Adoyyyyy!!! Mula2 aku menyampah juga dengan sikap macam ni, tapi bila fikir2kan balik, perlu ke aku nak menyampah. Biar jela. Manusia kan memang bermacam2 jenis.....

Sekarang aku jadi xkesah. Malas nak peduli pasal orang lain. Sebab life aku sendiri pon tunggang langgang. Xde masa nak tgk salah orang, sampai xnmpk kelemahan sendiri. Kalau rasa xbleh nak terima caci maki orang lain, bercakap tu biar lah beralas. Jangan pertikaikan orang lain kalau rasa diri xbleh dipertikaikan.

Jangan jadi gila.
0 Responses