Nisa HEBAT
Hari ni rasa nak membebel2 sangat.

1st.
Confused weekend ni. Banyak benda nak kena buat. Macam mana aku nk divide2 masa supaya suma benda aku dapat kejar. Kak Wa kawen, dia soh dtg, tp at the same time abg faruq (sepupu) nak wat kenduri akikah anak dia. Kak Wa housemate keje masa kat Ipoh dulu. Kak Wa sangat2 lah suruh datang, Abg Faruq pon soh datang. Aku plak nak datang dua2. Masalah dua2 date 1may. Masalah sorang kat Perak, sorang kat KL. Timing plak sama2 tengah hari. Ah!

Mak plak suruh balik weekend ni utk isi borang jadi cikgu ganti. Ha, sebab aku cakap kat mak nak jadi cikgu ganti masa cuti sem ni. So mak cakap pegi PPD, n isi borang, nanti ayah mainkan peranan beliau. Jap2, wondering aku jadi cikgu ek~

*'Cikgu Nisa! Cikgu Nisa! Cikgu Nisa!'*

pastu leh aku nak bgn pagi2 utk pergi SEKOLAH?

Xpe, yang penting cuti sem nih aku nak generate income habis2an xkira la apa cara sekalipon.

2nd.
Rumah sewa! Yeeeee rumah sewa anda cik nisa! Banyak nye la masalah kan sekarang ni. Kak Azi, Aira, Zaty, Zana, Anis nak move out. Aku pon jadi confused. Still confused. Keliru. Lepas satu, satu. Sekarang either nak sambung kontrak atau x? Nak pindah atau x? Sebab dalam pemikiran aku berlegar2 perkara berikut;

1) kalau pindah, nak dok mana? Option;

-dok kolej. (kolej? erkk~ *pelik* 50-50 je aku rasa)
-dok umah sewa lain. (yeayyyyy senangnye nak cari rumah sewa kan.) tanya sket mana tempat yg perlu aku bayar 100 je sebulan, dok umah teres, selesa, tenang, aman damai mcm sekarang? kalo ada bak cni bgtaw. Yang aku tau standard price umah teres kat cni skang 1500++.
-dok umah Along kat Gombak. eh gediknye nak berulang jauh2 kan. Along bg ke pon dok ngn dia? Banyak la plak duit ko kan nak bayar tol hari2, nak isi myk hari2.
-dok umah Syazwan Ampang. umah u ada kosong kan syg? ngeeeeeee
-benti blaja tros. balik kg. hehehehe *merapu*

2) bleh x kalau yang nak pindah tu tapayh pindah?
-buang yang keruh, amik yang jernih. Ye, kat cni dengan rasa rendah dirinya aku nak mintak maaf kat suma orang sbb xreti nak control marah aku. sekarang, padan muka aku. aku nak je discuss ngn korang esp zaty n aira, tapi aku sendiri xdek masa. final paper mcm nak bunuh aku.

3) replace.
-zaty cakap nak cari rumah utk dok ngn mimi ngn cimei. erm..... boleh x tapayh carik umah lain? Kak Azi ngn Anis kan nak pindah, so diorang bleh x dok master bedroom tu. Then perlu carik sorang je lagi housemate.
-kalau xpon, suma orang tapayh pindah bleh x? dok diam2 je. ;)
-paling x, Kak Azi ngn Anis pindah bilik je, bkn pindah umah. Pindah masuk bilik aku. Then master bedroom dok ah zaty aira mimi cimei. Tapi ntah. Tu yang aku pikir je. It's up to ur decision.
-carik je 4 atau 5 orang housemate baru. senang la plak nak carik kan. meh sape2 tolong aku boley x?

Yang aku tau sekarang, aku pon tgh serabot. Kontrak umah nak abes dah bln 5. Siap ada kawan kak azi yang nak amik umah ni lagi. Sebab murah. Adoyaiii. Decision perlu cepat sbb kalo btol2 nekad nak move out, aku cakap je kat owner sewa bln 5 nih tolak deposit. senang.

Sekarang yang honestnye, aku tanak pindah pon. Sebab rumah sewa sekarang dah cukup selesa n murah. Aku kalo bleh tanak dok umah yang tinggi2 mcm flat. Masalah parking terok gler. Nak naik tangga satu hal. Kalo nak angkut barang bagai, ssh. Tolak tambah dok flat sewa lebih kurang je ngn sewa sekarang. tapi keselesaan? Nak pindah2 ni, leceh r....

ok, sape nak dok umah ni tolong angkat tangan.

4th
kredit cepat abes
aku pon pelik ah nape kredit cepat abes. bleh x kalo maxis buat aml jariah sket tapayh kena bayar kalo pkai service diorang? senang sket aku hari2 tiap2 malam siang kol suma orang smp suma orang tanak cakap ngn aku.

5th
duit. wang ringgit. money.
i need you..come to me bebeh! ;) sape2 leh bg duit kat aku x? sugar daddy i mana??? ;P

6th
Encik Syazwan Azmi. bler nak spend time sama2? deting terakru dah byk nih. berbulan dah x enjoy bersama2. final exam, busy je. Pasni u praktikal plak kan. I balik kg. Sem depan jela kte deting. Tu pon kalau xbz la sem depan. 24 kredit hours ouh! Terakru lagi. Argh!!!!

Dah abes membebel. Sekarang nak baca takaful. Jumaat ni kul 8.30 exam takaful. Selamat berjaya pada suma orang.

........mood berTakaful bermula.

*sebut2 takaful, rindu plak ngn MAA.*
0 Responses