Nisa HEBAT
Ok, jika anda adalah hidupan yang pernah bersekolah di Malaysia, mesti tau kan yang koku adalah hari Rabu. Wednesday. Petang in the evening.

So, as I mentioned in previous post, after settled the extra class with standard 6 students (it was 2.50pm already) i decide to go back home and come again at 4pm. Aduh penat sungguh. Tubuh badan yang selama ini bergolek2 je kat rumah, kini tiba2 menjadi aktif. Otot2 kardiovaskular mula berjalan dan bergerak tanpa henti. Dan tetiba saket pinggang!

Erm, so ak balik umah, mandi and terus pergi sekolah balik. Come on, ni first day ni. Gler tinggi komitmen aku terhadap kerjaya sebagai seorang pendidik xpermanent nih! hahahaha Serius kat umah tu xsempat nak rehat2 ape. Sebab perjalanan dari sekolah ke rumah pon dah amik masa 15minit. Aiseyh. Around 3.15pm smp, mandi, bla bla bla, siap2 pkai cantik2, kul 3.50 g skolah balik.

Ha, nk mentioned kat cni, aku kena guide bebudak neh main bola baling. Please, it is sport ok. Nisa and sport?? Oh no! Sarah ngn Farah konfem gelak kalau dengar. Xpenah2 aku rajin utk sport. Lagi2 tgh2 panas cmtuh! Huuuuuu

Then sampai sekolah aku g la tgk buku kehadiran student utk bola baling ni. Owh, ada dua orang cikgu yang patut guide student. Sorang cikgu yang aku ganti ni, and sorang lagik cikgu lelaki. Cikgu Tarmimi namanya. Lega...pasai xlah sensorang aku terkinja2 meroyan kat tengah padang yang panas itu nanti.

Dengan gaya kaliber seorang gadis, aku panggil la pengerusi kelab bola baling. Sape ntah nama dia. Tanya itu ini. Mana nak dapat bola la, padang bola baling kat mana la. Then tanya la pasal cikgu tarmimi tu. bukan soalan peribadi. tetapi profesional. Man acikgu nye tu pasai aku tataw ape nk buat ni. 'mana cikgu tarmimi?'. 'oh, cikgu tarmimi dah pindah!'. Haaa???? Pindah??? Abeh tu aku sensorang nak kena jaga 40 orang budak ni? Demmmm!!!

Xpe. Aku kan slalu bajet bagus. Hakhakhak. Bleh punya nak settlekan. Tapi takut lah juga. Bukan pndai main bola baling pon. Tapi yang buat kepala semakin semak, time tgh busy2 tanya itu ini kat student, yang lain2 sibuk mengerumuni cikgu baru yang cantik meletup ni. 'cikgu, cikgu bola baling ke?'. 'cikgu, saya bola jaring!'. 'cikgu, masuk la bola jaring...'. 'cikgu, dia tipu je!'. 'cikgu, bila nak start mainnye'. 'cikgu, dia bukan kelab bola baling, dia saje2 je'. 'cikgu cikgu cikgu!' eeeeeee dah la penat ngajar pagi tadi xhilang lagik, kelas tmbhn lagik, bebudak ni aku sekeh sorang2 baru tau! ;P

Ok, tanpa berlengah aku suruh student suma g tgh padang. ha, korang buat la ape suka. cikgu ni dah siap2 payung ngn sunglasses dalam beg dah. warna kulit harus dijaga. xsggp nk hitam2 lagi. dengan arahan aku, suruh bebudak ni worming up n lari keliling pada dua kali. aku? cm biasa la, berdiri je kat tgh padang. jadah ape nak lari ngn diorg. xmoa ah! hahhahaa

lepas tu soh la diorang main ikut suka. ok, buat dua team. lelaki vs ppuan. budak2 ni bising plak. 'cikgu, dak lelaki ganas'.. 'cikgu, saya tanak main ngn dia'. 'cikgu, saya nak main!'. ewah2 byk mulut plak korang kan. tp last2 ikut gak. pndai2 la korg pilih player. bola ada dua bijik je.

and diorg pon start ah main. aku dah lega. yang lebih2 student xmain tu aku soh buat team kecik je. xpyh smp 7 orang satu team. dlm 4/5 orang satu team, n main la. lawan la korang. aku bg je bola. oh, lega. cepatlah jam 5 petang. nak balekkk. nak tdo!

tetapi...sedang mereka bermain2, macam perangai la pula kanak2 tersebut. ada yang panjat tiang gol la, ada yg lari sana sini la, ada yang mcm patung je tgh padang xbergerak la, ada yang bergolek la, aduhhhhhhh. bagaimanakah seorang cikgu mahu mengkontrol sedemikian rmai pelajar?? waaaaaaaaaaa~

'teacher, dia main sepak2'. 'cikgu, dia main tipu!'. 'cikgu, saya xmoa main la'. 'cikgu, bola keluar pagar!'. aduii sape plak nk pegi amek bola luar kawasan skulah tu? semak samun belukar pulak tuh. haih! 'cikgu, saya xlarat dah nak main'.'cikgu, nak main takraw boleh?'. 'cikgu, asek dia je dpt bola'. 'cikgu cikgu cikgu guuuuuuu!!!'

aku tempuhinya sahaja. jam 5 petang muncul jua. yeay!!!!! 'ok, buat bulatan sekarang. sekarang kita warming down ok'. so mereka pon worming down dan balik!!!! peralatan bola suma suruh pengerusi je hantar kat stor. xlarat nak amek port dah. ;P

Seriously aku balik rumah, pasang aircond kuat2 dan terus tdo. sedar2 kul 11.30 malam! lapar! pe lagi, makanlah!!! heeeeeeeee~

Ni pics bebudak tgh main bola baling. aku dok kat tepi je. xlarat nak membudakkan diri join2 diorg.





......the end of day 1st.
0 Responses