Nisa HEBAT
As I mentioned in previous post, i need to teach English for standard 6 (extra class) and guide the students in the co-curriculum activities. Dah2, cukup la cakap english kat skolah, hari ni nak guna bahasa kebangsaan negara malaysia. Aku nak start cerita nih.

Semalam kan 1st day aku jadi cikgu, so terkial2 la nak mengaja. Jadual pon salah tgk, pastu pepagi lagik diinform pulak kena buat kelas tambahan untuk tahun 6. Mak aiiii. Tanya la kul bpe kelas, kul 1.30. 'biasanya lepas habis waktu sekolah kita terus buat kelas tambahan' kata salah seorang guru di sekolah yang terlibat. Ok2, xpe sabar je.

Masalah sekarang ada bahan nak mengajar x? Xdo! Nak buat pe??? Naseb baik la cikgu siti yang dok depan meja aku ni baik ati. Dia suruh mtk kat cikgu amjad, sbb cikgu tu ajor tahun 6. Fine...nak carik cikgu amjad pon satu keje. Dah la xkenal mana satu. Hensem ke, bujang ke, kaya ke. taff atau tidak? hikhikhik

xpe2, dengan kepandaian sepantas kilat aku berjaya settlekan hal kelas tambahan. Tapi mula kelas lewat sket pasalnye nak carik cikgu amjad tu lah. dalam computer lab tu tempat cikgu lelaki lepak2 rupanya. naseb baik aku dah siap2 pkai perfume. (bawak perfume g skolah ok). so konfiden la sket. kerana dirimu begitu beharga. so amik buku kat computer lab, then mengajar. eh, buku2 tu aku xangkat pon. kte kan cikgu. pe guna student rmai2 tu. hakhakhak sonok ah plak. soh budak amik hntr buku. teacher rileks je. siap catwalk g kelas lagi.

naseb bek ah bebudak tahun 6 ni ok2 je. soh diorg buat latihan, then bincang je. buku ada jawapn kan. tapayh susah kepala otak nk pk. bajet aku pndai sgt ah omputih2 ni. huh! habes kelas tambahan jam 2.50 petang. lega....... (sambil membayangkan katil dan ekon dlm bilik)

adakah ini akan berakhir tuan puan? ohhh tidak sama sekali.... kerana ia adalah hari rabu, wednesday in english, ada kokurikulum. yeee anda semua igt x masa kita sekolah dulu2 pon ada koko kan? kena pkai uniform la, masuk persatuan sana sini. masa sekolah aku aktif kadet polis. dpt ler jugak koperal. hari2 kawad smp itam. ok, termelalut.

aku tanya ah bebudak koko start kul bpe. 'teacher, koko start kul 3'. Hah??? hey hey hello! dtg skulah pepagi buta early in the morning, suppose balik kul 1.15, tapi buat extra class smp 2.50 evening, you olls add on koku plak ye? Oh mannnnn!!! Penat la makngah oi...

Takpe, jgn lah hadirin hadirat simpati sgt kat saya. Aku involve dlm permainan je. Sports start jam 4 petang. So, masa yang ada aku gunakan untuk balik rumah sebentar untuk berehat bersama kitkat.

Apa jadi masa koku petang tuh? Next entry please! ;D
0 Responses