Nisa HEBAT
Kadang2 hal yang jadi kat keliling kte memang wat kepala otak sesak kan? Masalah yang sepatutnya bukan masalah pun jadi masalah.

Ada orang penah cakap kat aku, hidup ni kena jujur. Jangan hipokrit. Nanti orang benci. Jangan menipu. Nanti orang menyampah.

Ye, aku memang kalau booleh nak jujur je ngn suma orang. Kalau aku jujur agak2 korang suka x kat aku? Kita boleh jadi bespren x?

Hidup perlu hipokrit! Sebab bila aku cakap menda yang tulus lahir dari hati yang semurni daun mekar di pagi hari ni, ramai orang sentap. Aku ni kasar. Aku xberapa pndai berbahasa. So aku cakap jela ape aku rasa. Tapi bila aku cakap, ada plak yang xske.

Ah! Susah! Bila aku cakap bebetol, xsuka, marah plak. Pastu nak gado2. Drama2. Dah tu? Kang aku tipu, cakap aku penipu. Tapi ye r, memang terang2 aku menipu.

Nak pilih mana ye? Jaga hati orang ke, jaga hati sendiri?
-makan hati-
Labels: edit post
0 Responses