Nisa HEBAT
Hidup aku simple je. Kaki pijak kat bumi lagi.

Ok, aku xmacam orang lain. Mak bapak cikgu je. Dok kat Kg Gajah ni ha. So life yang sangat biasa. Xmampu nak pretend aku ni kaya raya. Bajet bapak ada business besar. Oh, tidak. Aku xsuka.

Aku lemas pura2 ni. Sesak kepala otak. Semak. Serabut. Kalau aku cakap xde duit tu, memang xde duit lah. Aku bukan jenis breakfast kat old town, luch kat johnnys, dinner kat nandos. Tu suma bukan tempat aku.

Aku prefer makan char kuey teow kat Sani. Lunch kat flat sek 7. Starbucks? Tunggu orang blanje. Just kadang2 bler ada duit lebih, aku akan share2 ngn syazwan ampang utk lepak2 kat J.co. Xpun makan chicken chop kat Pakli. Tu bab makan lah.

Bila shopping2, maaf lah. Guess, Zara, Edc, Ck, Estee Lauder, tu suma di luar kemampuan. Setakat Vincci ngn Padini gagah lah lagi. Ukur baju kat badan sendiri kan? Orang lain nak show off, aku xde nak rasa ape sangat. Sebab aku sedar sape aku. Kalau show off benda2 mcm ni, tp makan pon xcukup, guna duit mak bapak plak, aku gelak je ye. Maaf.

Motif? Aku student lagi, terang2 xde income. Mak ayah gaji brape la sangat. Adik2 skolah lagi. Nak tanggung orang yg xkerja. Byk ouh. So, seboleh2 aku tanak susahkan mak ayah. Selagi boleh buat tanpa bantuan orang lain, aku akan usaha.

Alhamdulillah, dengan duit scholaship yang masuk awal sem tu lah aku hidup sampai abes sem. Dengan duit tu aku akan bayar yuran, sewa umah, bil ape2 ntah, monthly kereta, minyak, buku, fotostat2, makan, n segala2 yang perlu selama hidup kt shah alam. Bangga sket sem ni aku xmtk duit ayah kecuali utk minggu terakhir kat s.alam. Tu pon utk cover minyak ngn tol balik perak. Wuhuuuu!!!

So faham kan kenapa life aku macam ni. Xreti nak pandang brand. Kengkadang ntah brand pe yg kengkawan sebut aku pon tataw. Xpenah dgr. Kenapa aku kedekut2. Duit aku limited. Yang masuk awal sem tu aku kena tanggung diri aku smp akhir sem. Aku xsuka mtk duit ayah tiap2 bulan, pastu aku bersuka ria. Ayah dah tua. Saket2 plak. Kena kerja sebab nak bg duit utk anak poya2? (oh, mood sayang mak bapak aku nih!)

Biarlah ape orang nak cakap, aku macam ni jugak. Biasa2 je.....
0 Responses