Nisa HEBAT
As I mentioned before, today is my very first day jadi teacher. Guru sandaran tidak terlatih (GSTT). Ok, penat! Damnnnn tired!

Early in the morning dah bgn. 6.30 ok. By 7.15 am, already in my car and go to school.

Sampai sekolah, masuk office ayah dan tggu sekejap. Xlama lepas tu dapat jadual, terus pergi bilik guru. Suppose pagi tu ada kelas, tapi aku salah tgk jadual! damn! Duduk je diam2 dalam staff room tu membelek2 buku. Pening ah nak ajar pe, tgk ringkasan mengajar la ape. Cit.

So, memulakan langkah ke kelas. Tahun 1 plak kau! Masuk2 je, 'good morning teacher'. Pastu cam biasa la, sesi suai kenal bagai.

'Ok class, my name is Khairunnisa Abdul Razak. I am 22 years old.'

Then bebudak tu plak kenalkan diri masing. Ada yang malu2 la, ada yang xdengar suara, ada yang takut2. Adoyyy!!! After that, i'm giving them opportunity to ask me any question. And.....that is a curse!! The opportunity is a mistake!

Bertubi2 aku kena. 'Teacher, teacher anak guru besar ke?' 'Teacher, no kete teacher brape?' 'teacher suka kaler ape?' 'Teacher naik kereta yang mcm kancil tapi bukan kancil tu ye?' 'Teacher duduk kat mana?' 'Rumah teacher dua tingkat ke? rumah saya pon dua tingkat.' 'Teacher lama x ajar kat sini?' 'Teacher, saya nak belajar!' 'Teacher, ape warna kereta teacher?' 'Teacher, teacher ganti teacher farah ke? teacher farah mana?' 'teacher nama ayah teaher siapa' 'umor teacher berapa?' 'teacher penah dtg cni eyk sebelum ni naik kete merah?' Bla bla blablabalabalabla. Beratos2 soklan diorg tanya. igt aku artis pe? ngalahkan jawab final exam tekanan dia!

Tapi paling xtahan tu bila sorang student,
'teacher, teacher garang x?'
Teacher yang bajet garang ni pon cakap la 'ha, teacher garang la. sape nakal teacher denda'.
'kalau garang kena ada rotan'.
Pastu student ni terus kuar kelas. Aku dah menggelabah. Tapi buat2 ok. Mana jela budak ni nak pegi. After that dia masuk kelas balik.
'teacher nah ni rotan. kalau garang teacher kena ada rotan'.
Aku pon macam.....adoiiiii!!!!! Pening kpala!

At the same time student lain pon macam2 perangai. Bising sana sini. 'Teacher nak g toilet.' 'Teacher nak buat muka surat ni.' 'Teacher nak belajar yang ni.' 'Teacher jom buat page 68.' 'Teacher nak page 56.' 'Teacher saya dah buat.' 'Teacher nak kaler2'. 'Teacher saya kaler cantik x?' 'Teacher, tgk ni, dia xbuat lagi'. 'Teacher, saya dah buat dah, mak saya yang ajar'. 'Teacher, dia amik kaler pencil saya' TEACHER TEACHER TEACHER!

Mak aiiii. Kalau suma bebudak ni xberhenti pot pet, aku nak buat pe????

Itu baru satu kelas aku masuk. Belum kelas lain lagi. Then kena buat kelas tambahan pulak utk tahun 6. Lepas tu ada kokorikulum pulak. Perghhh!!! Next entry ok!
2 Responses
  1. masak la ang teacher oit~ standard la, len kali masuk kelas muka kene ketat. bagi student respect sket. huhu..

    nisa, nanti tukaq nama wira tu jadi wisya yew? huhu, taknak la letak wira. tu blog wisya. huhu~ tenkiyu2 :D


  2. LaLeendan Says:

    oh bestnye!!!!! kalau aku ade kt msia..cnfrm aku nk keje jgk!! ahahahha