Nisa HEBAT
Aku dapat rasakan, terlalu banyak perancangan yang kita atur dalam usaha untuk membina yang terbaik dalam hidup. Namun demikian, x semua yang kita rancangkan menjadi seperti yang dirancang. Dan aku dapat rasakan, amat sia-sia merancang dan berusaha mencapai matlamat, namun at the end suma nye spoil. Dan spoil disebabkan spoiler yang amat cam ****. Hah, manusia mempunyai tahap kesabaran sendiri. Dan aku dapat rasakan tahap sabar aku dah sampai ke tahap yang mana aku dah x mampu bersabar. Sakit hati yang terlalu amat dan sungguh sakit. Tp apa kan daya, stakat sakit ati jela, sudah tidak mampu untuk mengubah keadaan.

Ramai orang cakap kat aku, "kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan". Dengan statement sedemikian, dapat dilihat dari satu sudut yang jarang kita sedari, di mana, sekiranya semua sudah ditentukan, apa la perlunya perancangan.... Should we just follow the flow? Berserah pada nasib?? Ye, dan itulah yang sedang bermain2 di minda aku.... Merancang memang perlu, tapi perancangan yang rapi macam mana sekalipun, sekiranya ada hal2 yang buat semua nya spoil, apa la perlunya perancangan tersebut diwujudkan lagi....


So, one step at a time. No need to rush. Menjana masa depan gemilang.

=)
0 Responses