Nisa HEBAT
Aku x faham. Ape sebenarnya yang aku rasa dan ape sebenarnya yg aku nk rasa dan apa sepatutnya yang aku rasa. Makin hari aku makin x faham. Perasaan dan persoalan yang lebih sukar ditafsir dari mentafsir...huuhhhhh. Dalam kita mengharap orang lain memahami perasaan kita, kita sebenarnya faham ke ape yg kita nak? Kita sedar x apa yang kita perlukan?

Speechless. Dunno hw to say. Aku seolah2 hilang dalam keramaian. Aku terdiam. Aku tataw. Aku rasa aku ok, tp orang suma cakap aku x ok. Myb btol kata anis maisarah, kita boleh tulis pe kita nak, tp yg kita tulis 2 xsemestinya ape yg kita rasa. Tp myb gak x btol kata die pasalnye aku tulis pe aku rasa. Tp yelah, we hide sumthing but people see many things...


Genggaman yang lepas secara tiba2 memang membuatkan kita jatuh tersungkur. Dan rebah. Sekarang aku sedang rasa sangat la payah nk bangun... Macam yang aku ckp dalam blog before this, hembusan kegagahan yang dulunya membelai2 aku kini hilang dan xdapat lagi aku rasai walau sekadar sepoi2 bahasa jek. Erm, mungkin ada, masih ada, tp gemersiknya, syahdunya kini sudah jauh berbeza.... Perubahan tu la sebenarnya yang buat aku semakin lemah... LEMAH.


Huuuuu saya tataw... aku cuma perlu hadapi suma ni. Tp aku tataw cmne nk hadapi suma ni. Semakin sukar sebab aku semakin keseorangan... Seorang demi seorang pergi.. Melambai2 penuh kemesraan dan perlahan-lahan berjalan pergi meninggalkan aku... Sakitnya....

Dulu, aku selalu jadi tempat insan2 tersayang dan teman rapat luahkan masalah... Dan sebagai yang penuh bermotivasi, aku dengan bangganya berikan nasihat dan pandangan. Tapi skrang, aku dah mula rasa yg cakap 2 mmg la maha senang... Yang maha susahnya ialah nk mencari kekuatan dan kegagahan menghadapi semuanya.

Dan hari ini aku tersedar, bahawa aku sememangnya xkuat... Aku terlalu lemah...dan aku semakin rapuh....ouchhhh....Semoga kekuatan dan kegagahan itu menyinar kembali!=)
5 Responses
  1. raian Says:

    kekuatan bukan senang untuk kembalikan..

    lemau..lemau..
    lemau..lemau..

    huh~~


  2. NisaHEBAT Says:

    2 la pasal
    bkn senang, susah!
    dan kadangkala x mungkin dikembalikan
    ohhhhhhhhh


  3. raian Says:

    satu je..
    ade owg penah ckp kt ak..
    smpai bile2 ak ingt..

    hargai la dye seadanya..
    karang dye xde..
    mnyesal..rindu xsudehy..

    hang pikir la sdiri..

    take ur time..
    n..jgn pakse2..


  4. NisaHEBAT Says:

    cik rai....
    susah nk ckp
    manusia berbeza2...
    dan perbezaan 2 la yg menjadikan manusia perlu mengorak langkah yang berbeza..


  5. hnm tak usah gundah hati ukhti
    kan msih banyak hal yg harus dipikrin
    hheheehe

    visit my blog ya ukhti
    zinedineich54n.blogspot.com