Nisa HEBAT
Jam menunjukkan 4:34 petang. Aku masih di kolej mawar. Di attach. Mengonlinekan diri juga stady2. Tpi stady xbrape stady lagi. Tataw la kenapa lately ni, perasaan malas membuak-buak dalam diri aku umpama buih di lautan. Yang aku perasan, lately ni aku kuat makan jek. Slalunya aku kuat makan hanya disebabkan dua sebab. Pertama, time nk period, n secondly if aku tension. Dan sekarang waktunya adalah due date aku nk period serta aku agak tension di sini. Memikirkan masalah yang melanda, bertimbun-timbun, serta komitmen yang membuatkan aku kembali tunggang-langgang seumpama tiada arah tujuan. Ntah la kenapa time final exam ni, banyak plak hal yang nk kena setel...Antara hal-hal yang buat kepala ku pusing adalah seperti berikut :

i) masalah wang ringgit. hadoyyyyyyy perbelanjaan melampaui batas sem ni membuatkan aku di tahap sisa-sisa hidup sekarang. Cukupkah untuk short kos nanti??


ii) rumah sewa. Ni lagi satu hell. Knp la aku x setel awal2...time2 bz skang baru nk tergedik2 carik umah. Memang siot.... Wahai umat manusia, berilah bantuan!!!!


iii) final exam. Ni bukan lah kategori masalah kalau aku seorang manusia genius lagi berkaliber. Masalahnye aku adalah seorang manusia yang malas....uwaaaaaa stady2!


iv) Broadband. Ni la sebenarnya yang betul2 mengkacaukan perasaan aku. Dapat dikenalpasti, broadband aku xleh pkai lak sejak 2 hari yang lalu. Sejak aku balik dari gombak. Dah try kat letop cheh dah, pon tak mau jugak. So, aku assume, bkn masalah letop, tapi masalah broadband. Dan setelah aku fikir-fikirkan, aku rasa aku tau knp menda tu xleh guna. Yep, aku xbayar monthly charges die... Sejak dari mula2 pkai, smp skrg, 1sen aku xpnh bayar monthly die....Agak hell di situ. RM68x4=RM274. waaaaaa adakah aku berduit sebanyak itu untuk menyetelkan bil bband aku???


Arghhhhhhh petang ini, aku harap aku dapat ignore segala2nya dan bersedia menjana masa hadapan gemilang. Simpati menggunung terhadap diri aku...
0 Responses